Darthuizer Herinneringen

Johan Doornenbal is geboren in Darthuizen en woonde er, later samen met zijn vrouw Corrie, zijn gehele leven. Hij legde voor HOETWAS zijn 'Darthuizer Herinneringen' vast die gepubliceerd werden in de afleveringen 7.4, 8.1, 8.2 en 9.4. Aangevuld met een aantal andere wetenswaardigheden over de buurtschap Darthuizen liet hij de verhalen bundelen. Zo zijn er verhalen in opgenomen over de familie Doornenbal, hun huis 'Betjes Keuken, De Groote Katwinkel, overbuurvrouw Riek Hek en Jopie Eeltink-Pater, een van de bewoonsters van de 'woning' die ooit tegen de tombe van Nellesteijn was gelegen.

Het boekje is uitgegeven ter gelegenheid van het 60-jarig huwelijksjubileum van Johan en Corrie Doornenbal.
De lay-out en de eindredactie zijn verzorgd door Herman Schuitema.
Drukwerk is uitgevoerd door Best Reclamestudio/Budgetdrukwerk in Harlingen.

Het boekje is op ledenbijeenkomsten verkrijgbaar of kan bij de penningmeester worden besteld. Bij verzending worden portokosten in rekening gebracht.

J. (Johan) Doornenbal

Eigen beheer